SLUŽBY

Poskytujeme:
  • Diagnostiku, poradenstvo pri problémoch so štartovaním, nabíjaním
  • Generálnu opravu štartéra, alternátora – najlacnejšie riešenie
  • Predaj repasovaných štartérov, alternátorov – pokiaľ sú Vaše neopraviteľné (mizivé percento) – nákladnejšie riešenie
  • Predaj nových štartérov, alternátorov – na výslovnú žiadosť zákazníka – najdrahšie riešenie!
  • Demontáž, montáž štartéra, alternátora z, do vozidla
  • Predaj náhradných dielov na štartéry, alternátory
Popis (info):
Vymontované kusy preberáme do opravy priebežne v čase otváracích hodín. Opravujeme ich v poradí v akom prišli, promptne a bez zbytočného predlžovania času opravy.
Dĺžka opráv závisí od množstva v danom období, od dostupností dielov a od vyťaženosti mechanikov a priestoru – obvykle 1, 2 dni.
Poskytujeme aj montáž z vozidla a do vozidla po oprave. Na túto službu sa treba objednať vopred či už telefonicky alebo osobne. Objednávame podľa obsadenia servisného priestoru.
Presná výsledná cena opravy sa do momentu rozobratia a zistenia chyby konkrétneho dielu dá len predpokladať. Cena pozostáva z ceny úkonu ( čo je fixné) a ceny náhradného dielu.
Po rozobratí a identifikácii chyby, vieme určiť presnú cenu opravy, o ktorej zákazníka informujeme na jeho žiadosť a po jeho súhlase pokračujeme v oprave.
Pokiaľ je oprava nerentabilná (mizivé množstvo), automaticky kontaktujeme zákazníka a po následnej vzájomnej dohode mu ponúkneme nové riešenie problému - kúpou repasovaného alebo nového kusu podľa želania.
Takzvanú "ľahkú údržbu", ktorá pozostáva len s výmeny ojazdených uhlíkov (odporúčané beletriou typu "urob si sám" a nanešťastie vykonávané aj bežnými servismi, ktoré nerozumejú tejto problematike dôkladne a sú bez praxe v tomto obore) nevykonávame, a to ani na výslovnú žiadosť zákazníka, lebo následná životnosť a spoľahlivosť je prinajmenšom diskutabilná. V konečnom dôsledku to nie je šetrenie, ale riadne predraženie pokiaľ treba platiť viacnásobnú montáž alebo následne zlyhanie v najnevhodnejšej chvíli.
Opotrebovanie uhlíkov na doraz profesionálnym opravárom indikuje aj mieru použitia ďalších opotrebovateľných dielov (napr. ložiská, puzdra, kontakty, komutátor, atď.).
Poslednou dobou sa takéto opravovanie rozbehlo, lebo bežné autoopravárenské dielne týmto suplujú zníženie množstva bežných mechanických opráv na čo im postačuje aj základné vybavenie dielne. Na vykonávanie odbornej opravy štartéra, alternátora im chýbajú špeciálne prípravky a stroje (chýbajúci sústruh atď.) takže ostávajú pri výmene uhlíkov, čo na chvíľu pomôže zákazníkom, ale nie na dlho! Potom sú zákazníci z opravy sklamaní a riešia to zbytočnou kúpou nového, drahého kusu. U nás sa vykonávajú len opravy alternátorov a štartérov a to na profesionálnej úrovni, kvalitu opráv dosahujeme ukončením vzdelaním na túto činnosť a následnou 45 ročnou praxou bez prerušenia v tomto odbore.
V prípade záujmu, sa zákazníci môžu zúčastniť celej opravy (demontáž, oprava, montáž).

Postup pri oprave:
Prevádzame generálnu opravu, z čoho vyplýva, že rozmontujeme celý kus (čo je nevyhnutné pre dôkladnú identifikáciu chyby). Jednotlivé časti očistíme a po následnom vizuálnom a prístrojovom odskúšaní sa opravovaný diel kompletizuje ako pri repase s tou výhodou, že celý opravovaný kus pozostáva z Vašich dielov a nových náhradných súčiastok a nie síce z dobrých, ale rokmi používaných náhradných dieloch, ako to je pri repasoch.
Opotrebované súčiastky meníme za nové (napr.: uhlíky, krúžky, ložiská, pastorky, remenice, kontakty atď.), použiteľné sa upravujú (napr.: komutátor na rotore – sústružením). Výmena klzných ložísk (puzdier) sa realizuje výlučne za samomazné puzdra so spekanej metalurgie( čo nás tiež odlišuje od opravárov so sústruhmi, ktorí ich vyrábajú z medi alebo bronzu - následný problém s lepením na osku a s nefunkčnením celého štartéra.) Pokiaľ sú lôžka ložísk zväčšené (vybité) vyrábame vložky (sústružením), ktoré vymedzia tieto vôle (čomu v bežných servisoch nevenujú pozornosť, alebo ak áno, tak to odstraňujú rozklepaním lôžka (kilnerovaním), alebo navarením vrstvy na ložisko).
Pri oprave štartéra sa otvára aj spínač (cievka), v ktorom sa menia kontakty a premeriava cievka (čo nevykonáva skoro žiaden servis, radšej Vám ponúknu nový, za vyššiu cenu).

Pokyny pri odovzdávaní do opravy:
Máte dve možnosti pri riešení problému z nabíjaním alebo štartovaním:
1. Pristavíte celé vozidlo.
2. Prinesiete pokazený kus do opravy.

PS.: Pri štartéri je dôležité oboznámiť technika s funkciou pastorka, lebo pri vymontovanom kuse v podmienkach servisu sa nedá bez záťaže zistiť jeho správna funkcia. Pastorok odchádza postupne, najprv prešmykne len sem tam, no časom sa tento počet zvyšuje, až nenaštartujete vôbec, aj keď počujete, že štartér točí. Pre laikov motoristov popis takého štartovania so zlým pastorkom je, že pri otočení kľúčika do polohy štartu počuje vodič namiesto obvyklého zvuku štartovania motora len hukot, bzučanie elektromotora štartéra, ale nepočuje žiaden pohyb samotným motorom vozidla. Niektorí neznalí problému sa mylne domnievajú a opisujú to slovami, že sa im nevysunul pastorok, ale on sa na 99,99 % vysunul, len kvôli opotrebeniu začal prešmykovať. Nevymieňame ho automaticky, lebo patrí medzi najdrahšie diely v štartéri a bola by tým zbytočne predražená oprava. Preto nás upozornite, že pastorok išiel na prázdno, aby sme Vám ho vymenili.

Väčšinou vozidlá berieme do opravy ráno o 8-mej hodine, o ukončení opravy zákazníka informujeme telefonicky, väčšinou v ten istý deň. Predĺženie opravy závisí od dodávky náhradných dielov, pokiaľ sa nenachádzajú v našom sklade, a ani v Košiciach u našich dodávateľov, vo väčšine prípadov je to na druhý deň u nás naskladnené a opravované vozidlo spojazdnené. Vo výnimočných prípadoch sú to aj dve až tri dni, ale to je len mizivé percento, samozrejme zákazník je o tom telefonicky oboznámený.

Pri nevyzdvihnutí vecí z opravy jeden mesiac po upovedomení majiteľa, budú odpredané za cenu nákladov spojených s ich opravou!!!

TRÁPI VÁS
  • Vybitá "baterka", akumulátor?
  • Preblikuje Vám, alebo svieti kontrolka nabíjania počas jazdy?
  • Slabne Vám "baterka", akumulátor, že po čase neviete naštartovať?
  • Zdá sa Vám, že za tepla ťažšie štartuje motor?
  • Po naštartovaní štartér vydá zvláštny zvuk?
  • Niekedy pri štartovaní ide štartér naprázdno (netočí s motorom)?
  • Štartér točí pomaly a ťažko?
SLUŽBY
  • Diagnostika – zistenie chyby pri problémoch s nabíjaním alebo štartovaním.
  • Demontáž, montáž - vymontovanie a opätovné namontovanie štartéra, alternátora.
  • Oprava štartéra, alternátora - oprava, generálna oprava, repas štartéra, alternátora.
  • Predaj - náhradných dielov, repasovaných štartérov, alternátorov.
ČASTÉ OTÁZKY
  • Opraviť alebo kúpiť nový, repasovaný štartér, alternátor?
  • Opravujete všetky typy štartérov, alternátorov?
  • Koľko stojí oprava?
  • Ako dlho trvá oprava?
  • Koľko stojí diagnostika – zistenie problému so štartovaním, nabíjaním?
  • Koľko stojí demontáž, montáž z vozidla?
  • Predáte aj samotný náhradný diel?
Kontakt: 055/ 62 345 88
Webdesign: Profistranky.sk